-

-
Art by Alberto Moravia

torstai 25. toukokuuta 2017

Anteeksipyyntö Iljalle

Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut sinulle mielipahaa. Blokkasit minut facebooksivuiltasi kirjoitettuani kommentin statukseesi, missä pohdit, että miksi ihmeessä maailman eläinten tulee elää aidattuna, että eikö eläimiä voisi päästää vapaaksi. Kommentoin kirjoitukseesi, että "tiedätkö ilja että olet oikeasti älykäs'. Kun olin laittamassa lisäselvitystä tähän toisessa kommentissani - että *oletko ikinä mitannut ÄO:tasi? Kannustan sinua mittauttamaan sen"-  niin huomasin, että tämä kommentti ei enää mennyt perille. Hetken perästä tajusin, että olit blokannut minut sivuiltasi kokonaan. Ymmärsin tuon kommenttisi niin, että on olemassa myös ihmisiä, keiden pitäisi elää aidattuna, mutta hallitukset eivät tee niin, ja silti viattomille eläimille tehdään niin. En tiedä motiiviasi blokata minut, mutta hyväksyn sen. Muistan, kun itse olen joutunut blokkaamaan ihmisiä poliittisen vaikuttamiseni päivinä, niin ihan aina jokainen jonka jouduin sivuiltani poistamaan todella aiheutti minulle mielipahaa. Olen siis pahoillani, että ymmärtämättömyyttäni aiheutin nyt sinulle mielipahaa.

Olen myös pahoillani siitä, että olen tässä omassa blogissani muutamaan otteeseen lähestynyt sinua ja mv-lehteä kirjoituksillani. En tee enää niin missään nimessä. Ihailen sinua, rehellisyyttäsi, tavallisuuttasi ja rohkeuttasi... no niin, en sano enempää, etten loukkaa taas... mutta nuo ovat olleet motiivejani kirjoittaa, koska toimintasi on inspiroinut minutkin näkemään asiat uudesta näkökulmasta, niin kuin olen kirjoittanut.

En kirjoita sinusta enää mitään, enkä tule mv-sivulle kommentoimaan. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja jaksamista.

EDIT  mutta kun minä olen, niin työstän olemiseni sanoiksi, ei kulu hetkeäkään, ettenkö ajattelisi. Ymmärrän hyvin, jos ajattelemiseni ja olemiseni loukkaa, häiritsee ja sekoittaa muita ja yhteiskuntaa, enkä selittele itseäni enempää. Koetan taas vastedes pitää mölyt mahassani. Olen yhteiskuntasopeutumaton, niin kuin olen kirjoittanut, ja vähän tyhmä siten.

EDIT niin, ja nainen, ja se tuntuu loukkaavan yhteiskuntaa eniten, nainen, joka puhuu.

EDIT 11.8.2017: olen nyttemmin käynyt mv-sivulla kommentoimassa, vaikka lupasin, että en enää mene - koska minusta tilanne vaati sitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti