-

-
Art by Alberto Moravia

lauantai 28. tammikuuta 2017

Olen Trumpin listalla

Yhdysvaltojen uusi Yk-lähettiläs on kertonut lehdistölle, että niistä maista, mitkä eivät ole Yhdysvaltojen uuden politiikan takana, "otetaan nimiä".

Uhkaus on preesensissä, mutta todellisuudessa nimiä on otettu talteen jo ainakin yli puoli vuotta. Itseni kohdalla se käynnistyi kesä-heinäkuussa 2016.

Käy katsomassa linkin kuvat (blogiotsikko "North Carolinaa kiinnostaa kovasti"). Se on ihan oleellista, jotta ymmärtää, mistä on kyse.

Linkin takaa löytyvän blogini tekovaiheessa en tiennyt, niin kuin kirjoitan siinä, että mistä on kyse. Nyt tiedän.

Trumpin valinnan aikoina oli uutisointia, missä  kerrottiin Trumpin rahoittaman KKK-klaanin tekevän voitonmarssinsa North Carolinassa, siis samassa paikassa kuin nuo nimet on konkreettisesti kerätty. Ja kun sitten Trumpin valinnan jälkeisenä päivänä yritin kommentoida asiasta facebookiin ("He is an idiot"), sain vastaani sananvapauden rajoituksen koskien Trumpia. Silloin tiesin, mikä hirviö on kyseessä.


Mutta nyt olen siis Trumpin yksityisellä tiedustelulistalla. Eipä ihme, että Trump ilmoitti aiemmin, että ei tarvitse CIA:n palveluksia enää mihinkään.
 




Taustaa: talvella 2006 Europol ja Suomen poliisi etsintäkuuluttivat minut (tämä on kerrottu minulle poliisista suusanallisesti), ja tapaukseni oli poliisi-tv:ssa. Keväällä 2009 istuin Vihreän Liiton turvallisuuspoliittisessa työryhmässä sorvaamassa muun muassa Suomen asevelvollisuuslinjauksia ja Nato-linjaa. Vuonna 2010 annoin Venäjän lapsiasiamiehelle kirjallista tietoa suomalaisesta lastensuojelusta Vihreän Liiton turvallisuuspoliittisen työryhmän jäsenenä, ja myöhemmin esiinnyin kaukoitäläisen 340 miljoonaisen televisioyleisön edessä kertoen noista ongelmista Suomessa. Vuonna 2012 olin epämääräinen pelinappula Venäjän ja Suomen ja Syyrian välissä.  Vuonna 2012 kerroin myös sisäministerille muslimiradikaalisaarnaajan vierailusta Suomessa, minkä vuoksi henkilön maahantulo estettiin. Sisäministerin avustaja kiitti minua tiedosta. (Helsingin muslimit ry on poistanut asiaa koskevan internetlinkin, missä se syyttää minua asiasta, mutta sen jäljet löytyy vielä hakemalla ). Myöhemmin samana vuonna sain todennäköisesti kirjepommin kotiini Pariisista. Vuonna 2014 ollessani radikaalioikeistolaisen puolueen johdossa Suomen hallitus tuomitsi minut sananvapausrikoksesta kehottaen minua poistumaan politiikan näyttämöltä, koska "vaarannan kirjoituksillani useita kansanryhmiä" ja olen "yhteiskuntarauhalle vaarallinen" (viimeinen lainaus tuomiosta, edellinen tuomarin minulle oikeussalissa sanoma). Tuomion julistamisen jälkeen joku yksityishenkilö kirjoitti minulle, että tuon tuomiolauselman perusteella voisi päätellä, että esimerkiksi Yhdysvallat on luokitellut minut korkealle todennäköisenä terroristina. Jo ennen tuomiotani minulle on ollut täysin selvää, että en tule koskaan astumaan Yhdysvaltojen maaperälle, vaikka minulla on siihen pakottavia syitä. 

Miksi olisin "terroristi"? Olen poliittisen urani alusta loppuun sanonut kaikissa olosuhteissa, niin poliisikuulustelussa vihapuhetutkinnassa kuin eurovaalien televisiohaastattelussa, ajavani naisten ja lasten oikeuksia - parlamentarian sisällä, niin kuin teinkin - mutta näkemykseni poikkesivat valtaeliitin autoritaarisista näkemyksistä. 

Olenkohan Trumpin mielestä "disgusting woman", niin kuin monet muut hänen mielestään ovat (ehkäpä listallaan olevat naiset), koska minulla on äänihuulet enkä ole ainoastaan näppärä koriste ja tiedän arvoni yhtä suureksi kuin miesten? Yhdysvaltojen presidentti saa vapaasti vihapuhua naisista yksilöinä ilman kunnianloukkaussyytöksiä , mutta tavallinen nainen ei saa puolustaa itseään vihamieliseltä kollektiivilta ilman että tulee valtion taholta, kenen pitäisi kansalaisia suojata, leimatuksi yhteiskuntarauhalle vaaralliseksi. 

NYT KUITENKIN PYYDÄN SUOMEN HALLITUSTA TOIMIMAAN YHDYSVALTOJEN MUKAISESTI, NIIN KUIN OLETTE TEHNEETKIN


EDIT Katselin äsken ihan loistavan George Michael-dokumentin Pariisin oopperatalosta. Tänään tämän laulun sanoma on ajankohtaisempi kuin koskaan