-

-
Art by Alberto Moravia

maanantai 2. tammikuuta 2017

Mv-lehden lässyttäjille ja muille suvakeille

Mv-lehdessä Istanbulin tapahtumien uutisoinnin yhteydessä kommenttiosiossa kerroin olevani juuri nyt paikan päällä, ja minun toivottiin kuolevan terrorismin uhrien joukossa.

Olen "kelannut" asioita uusista näkökulmista. Kun Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi minut "yhteiskuntarauhalle ja -järjestykselle vaarallisena henkilönä" poliittisten kirjoitusteni vuoksi pari vuotta sitten - niin sillä oli kyllä varsin hyvin tietoa siitä, miksi näin ankara tuomio piti antaa. Tuomio ei ollut mielivaltainen. Poliisissa tiedetään hanakka taipumukseni oman käden oikeuden käyttöön eräiden aiemmin tapahtuneiden vallan muiden kuin poliittisten incidenttien johdosta. Ei ollut silloin harvinaista, että minuun suunnattujen poliisioperaatioiden takana oli useampi partio poliiseja, ja yhden kerran minut oli etsintäkuulutettu Euroopan rajojen sisällä "huippuvaarallisena henkilönä". Mutta vain yhden kerran, koska itse antauduin poliiseille silloin, ja poliisi läksytti minua siitä, että olen "erittäin älykäs". Tämä on minun yhteiskuntasopeutumattomuuteni ydin (sama kaava toistui kymmenen vuotta myöhemmin poliittisten kirjoitusteni bannauksen yhteydessä, kun tuomari sanoi minulle oikeussalissa, että olet erittäin älykäs henkilö, joten älä kirjoita massoille, koska vaarannat tällä tavoin kokonaisia kansanryhmiä, vaan kirjoita oman tasoisillesi kuulijoille - aloin heti opiskella tiedettä). Poliisi sanoi tuossa tapauksessa, että jos en itse olisi antautunut poliisille, he eivät olisi löytäneet minua ehkä milloinkaan.

Tässä kohtaa huomautan, että ihan turha kuvitella, että minulla olisi jokin diagnoosi, lääkityksestä tai rikosrekisteristä puhumattakaan. Ei ole. Tai että en kunnioittaisi lakia; kyllä kunnioitan: myönnän heti jos olen lakia tai poliisin käskyjä vastaan rikkonut, niin kuin vaikka oikeussalissa poliittisista kirjoituksistani vuonna 2014 myönsin rikokseni puolustautumatta, koska rikokseni oli ilmiselvä.

Ehkä juuri tämä tekee minusta niin vaarallisen yhteiskunnan silmissä. Että siis päätän itse miten toimin ajatusteni ja johtopäätösteni pohjalta. Ja se, että ulkoisesti en näytä vaaralliselta tai käyttäydy siten kuin olisin, enkä liiku rikollisessa seurassa, vaan päinvastoin. Ikävää, kun oma äitini aina opetti minulle olemaan rehellinen ja olemaan oma itseni. Tämä on ikävää yhteiskunnan kannalta, ei minun, koska minun omatuntoni on putipuhdas - olen siitä pitänyt huolen juuri sillä tavalla, että sanon aina suoraan, mitä ajattelen ja toimin niin kuin haluaisin lähimmäiseni minua kohtaan toimivan.

Eli - nyt kun mv-lehden ja muiden moniongelmaisten rajakkien lässytys ulottuu minuun, olen päättänyt ottaa koko persoonani täyden kapasiteetin käyttöön.

Sulautan persoonaani tuon kenttäpoliisin aiemmin tekemän havainnon persoonastani, ja valtakunnansyyttäjän ynnä käräjäoikeuden leiman sen päälle. Eli mikäli rajakkilampaat uhkaavat minun reviiriäni, saatte kokea sitä yhteiskuntarauhan vaarantumista käytännössä ihan oikeasti, ja kaivaa kaverienne jänteitä teelusikalla, siis ei ruokalusikalla, seinien raoista ja lattian koloista (tarkoitan jänteitä, ei jäänteitä, tuo ei ole kirjoitusvirhe - vaikka eikö se ole sama asia, jänteitä vai jäänteitä). Ottakaa tämä uhkauksena, mutta ei riidanhaastamisena. Vihaan sotia ja riitaa, ei vähiten oman vihani suuren voiman vuoksi.