-

-
Art by Alberto Moravia

perjantai 14. helmikuuta 2014

Vandaalit ja suomalaiset naiset


[1]Pirkanmaan käräjäoikeus määräsi tuomiossaan 13.2.2014, että eräs blogikirjoitus Neekerit ja suomalaiset naiset on kansanryhmää vastaan kiihottava. Käräjäoikeus määräsi tuomiossaan "sisällöltään lainvastaiset viestit poistettavaksi ja hävitettäväksi sananvapauslain 22 §:n 3 momentin nojalla" (PIRKANMAAN KÄRÄJÄOIKEUS TUOMIO 14/10707, 7/(10).

[2]Niinpä minä poistin ja hävitin blogikirjoituksen Neekerit ja suomalaiset naiset ja kirjoitin sen jälkeen uuden blogikirjoituksen Vandaalit ja suomalaiset naiset.


[3]Yliviivattu osuus tekstissä on tuomion tuonut tekstin osa.


[4]Punaisella taustoituksella kirjoitetut termit "vandaalit" ja sen johdannaiset ovat tarkoitetut korvaamaan sanat "neekerit "ja sen johdannaiset, sekä "ählämit "ja sen johdannaiset. sillä käräjäoikeus määräsi tuomiossaan myös, että "viestissä käytetään afrikkalaista alkuperää olevista ja /tai tummaihoisista ja muslimeista halventavia ilmaisuja "neekeri ja ählämi" ja sen sävy on vahvasti yleistävä. Viestissä annetaan ymmärtää, että halventava suhtautumistapa naisiin ja jopa raiskauksiin syyllistyminen olisi suorastaan muslimien perinnöllinen ja uskonnosta johtuva ominaisuus" 

[5]Linkki tuomion tuoneeseen tekstinkohtaan "... Kerrotaan ihmisille näistävandaaleiden hirmuteoista - jos emme kerro, yhä useampi nuori tyttö ja nainen on vaarassa tulla raiskatuksi omassa maassaan, omassa lähiössään. Ensi kerralla se voi olla sinun tyttäresi, sinun vaimosi tai siskosi. Kuka tahansa, mielivaltaisesti. Vandaalit suhtautuvat vääräuskoisiin naisiin kuin koiriin. Tämän määrää heidän uskontonsa ja sukuperimänsä. Vääräuskoisilla ei ole mitään arvoavandaaleiden silmissä ja mielissä, he ovat pelkkä mielitekojen tyydytyksen kohde...." on upotettu paikalleen puoli vuotta tuomion antamisen jälkeen 7.8.2014.

[6]Kannan tulevaisuudessa vastuuni olla oikeuden "kuultavana" mahdollisesta kansanryhmää vastaan kiihottamissyytteestä tämän blogikirjoituksen "Vandaalit ja suomalaiset naiset" osalta.









Vandaalit ja suomalaiset naiset


[7]Missä ovat suomalaisten naisten oikeudet?

[8]Vandaalit levittäytyvät maapallon joka kolkkaan YK:n agenda 21:n määräämänä. Samaa voidaan sanoa myös Uuden Maailman Järjestyksen nimissä - nämä lienee kaksi samaa asiaa.


[9]Vandaaleille on annettu kaikki oikeudet.


[10]Samalla meiltä on viety oikeus edes kutsua heitä vandaaleiksi.


[11]Sanon tässä kirjoituksessa monta kertaa sanan "vandaali". Innokkaimmat voivat tehdä niin monta tutkintapyyntöä kuin jaksavat. Vastaan jokaisesta sanomisestani. Ihmisiä ei voi kieltää puhumasta. Me erotamme ihmiset toisistaan sen perusteella miltä he näyttävät. Toiset ovat pitkiä, toiset lyhyitä, toiset hoikkia, toiset paksuja - toiset valkoisia, toiset mustia. Milloin meiltä kielletään kaikkien näiden ominaispiirteiden ääneen sanominen vain siksi, että joku loukkaantuu niiden ääneen sanomisesta? Sana "vandaali" on ikivanha. Jossain vaiheessa vaan joku keksi, että se on halventava. Ei se oikeasti ole, katsokaa vaikka Rooman valtakunnan historiikkia.


[12]Pari vandaaliteiniä raiskasi nuoren tytön pari vuotta sitten Helsingissä. Innokkaimmat uuden maailmanjärjestyksen kannattajat tyhmyydessään puolustelevat vandaaleita sillä, että kyseessä on vain teinien tempaus ja ymmärtämättömyys. Ainakaan suomalaiset teinit eivät ole tempaisseet mitään vastaavaa. Sen sijaan vandaalit kyllä tempaisevat tällaista useinkin - joukkoraiskaus. Suomalaiset (teinit) eivät joukkoraiskaa. Suomalainen raiskaaja häpeää tekoaan, eikä perustele facebook-ryhmiä tekonsa kunniaksi.


[13]Samaa sanotaan raiskariteinien tueksi perustetun facebook-ryhmän kielenkäytöstä uhria kohtaan. Ryhmässä noin tuhat vandaalitaustaista nuorta pilkkasi oman uskontokäsityksensä mukaisesti nuorta suomalaista tyttöä, joka joutui teinien väkivallan kohteeksi. Tyttöhän on vandaaleiden kotimaassa kivitettävä huora, joka sattui tulemaan häpäistyksi raiskaamalla. Tytöllä ei näin ole näiden vandaaleiden silmissä mitään arvoa.


[14]En viitsi enää kirjoittaa tästä tapauksesta. Olen kuitenkin sivistyneen maailmanjärjestyksen kannalla. Haluan että uhri jätetään rauhaan. Olen itse vaikean ja pitkäkestoisen väkivallan uhri. Väkivallasta toipumiseen on minulta mennyt yli kymmenen vuotta. Tämä on edessä kaikilla näillä vandaaleiden väkivallan kohteeksi joutuneilla ja joutuvilla nuorilla tytöillä. Elämästä tuhlautuu iso osa väkivallasta selviämiseen. Surullisinta on, että läheskään kaikki eivät selviydy. Suurinta osaa väkivallan uhreista odottaa syrjäytyminen, huumeet, alkoholi, köyhyys, yksinäisyys, masennus ja (mielen)terveyden menettäminen.


[15]Palataan takaisin 70-luvulle: taistellaan naisille oikeudet takaisin. Taistellaan naisille oikeus turvalliseen elämään. Taistellaan naisille oikeus kulkea rauhassa omassa kaupungissaan iltaisin. Taistellaan heille oikeus kulkea lempipuiston läpi pimeälläkin. Taistellaan heille oikeus tulla kohdelluiksi ihmisinä, ei kunniapalkintoina - omassa maassaan. Kerrotaan ihmisille näistä vandaaleiden hirmuteoista - jos emme kerro, yhä useampi nuori tyttö ja nainen on vaarassa tulla raiskatuksi omassa maassaan, omassa lähiössään. Ensi kerralla se voi olla sinun tyttäresi, sinun vaimosi tai siskosi. Kuka tahansa, mielivaltaisesti. Vandaalit suhtautuvat vääräuskoisiin naisiin kuin koiriin. Tämän määrää heidän uskontonsa ja sukuperimänsä. Vääräuskoisilla ei ole mitään arvoa vandaaleiden silmissä ja mielissä, he ovat pelkkä mielitekojen tyydytyksen kohde. ["viestissä käytetään afrikkalaista alkuperää olevista ja /tai tummaihoisista ja muslimeista halventavia ilmaisuja "neekeri ja ählämi" ja sen sävy on vahvasti yleistävä. Viestissä annetaan ymmärtää, että halventava suhtautumistapa naisiin ja jopa raiskauksiin syyllistyminen olisi suorastaan muslimien perinnöllinen ja uskonnosta johtuva ominaisuus" (PIRKANMAAN KÄRÄJÄOIKEUS TUOMIO 14/10707, 1/(10).]


[16]Kukaan muu kuin me tavalliset ihmiset ei tätä kerro, me, joilla on tietoa - ei media, ei poliitikot, ei viranomaiset. He uhraavat oman kansansa, omat naisensa vandaaleille. Omassa maaassaan. Tämä on sensuurinalaista tietoa. Siitä huolimatta - taistellaan oikean tiedonvälityksen, ihmisoikeuksien ja väkivallan ehkäisyn puolesta.


[17]Palataan takaisin 60-luvulle. Nostetaan nyrkkiin puristettu käsi ylös merkiksi ylpeydestä omasta rodusta. Tehdään kuten Meksikon olympiakisojen musta olympiavoittaja teki sadan metrin finaalin jälkeen olympiapalkintokorokkeella: käsi ylös, joka haluaa rasismin valkoista rotua kohtaan loppuvan nyt. Noustaan rasismia vastaan. Tällä vuosisadalla rasismi nostaa uudelleen päätään. Nostetaan käsi ja noustaan valkoisen rodun ja valkoisten oikeuksien puolesta.



Copyright © 2012 Anu Palosaari


27 117 bloginäyttöä 14.1.2016







[18]Tämä blogikirjoitus on kirjoitettu protestiksi välittömästi sen jälkeen, kun verkkolehti Uusi Suomi poisti sivuiltaan blogini, mikä tiedotti facebookryhmästä, missä suomalaisen tytön joukkoraiskanneen kahden etnisen suomalaisen tekoa puolusteltiin ja rikoksen uhria huoriteltiin

[19]EDIT 7.8. 2014:
Vandaalit olivat etninen ryhmä, mikä levittäytyi 400 AD Euroopasta Espanjan ja Gibraltarin salmen kautta Afrikkaan ja näyttelivät isoa osaa Rooman valtakunnan kaatumisessa.

[20]Bryan Ward-Perkinsarkeologi, myöhäisantiikin ja varhaiskeskiajan historiantutkija, luennoitsija ja tutor Oxfordin yliopistosta, kirjoittaa teoksessaan The Fall of Rome and the end of Civilization  seuraavaa:


[21]"IN 446 LEO, bishop of Rome, wrote to his colleagues in the North African province of Mauretania Caesariensis. In this letter Leo grappled with the problem of how the Church should treat nuns raped by the Vandals some fifteen years earlier, as they passed through Mauretania on their way to Carthage - "handmaids of Gods who have lost the integrity of their honour through the oppression of the barbarians", as he discreetly put it. His suggestion was intended to be humane, though it will seem cruel to a modern reader. He agreed that these women had not sinned in mind. Nonetheless, he decreed that the violation of their bodies placed them in an new intermediate status, above holy widows who had chosen celibacy only late in life, but below holy virgins who were bodily intact. Leo advised the raped women that "they will be more praiseworthy in their humility and sense of shame, if they do not dare to compare themselves to uncontaminated virgins". These unfortunate nuns and Bishop Leo would be very surprise, and not a little shocked, to learn that it is now fashionable to play down the violence and unpleasantness of the invasions that brought down the empire in the west..."


[22]Nykyään näyttää todellakin olevan muodikasta moderoida etnisten valloittajien ja uusissa sodissa toimivien osapuolten tekemää väkivaltaa (...These unfortunate nuns and Bishop Leo would be very surprise, and not a little shocked, to learn that it is now fashionable to play down the violence and unpleasantness of the invasions that brought down the empire in the west...)  - eikä siis ainoastaan historia- ja kulttuuritieteiden tieteenalalla, vaan myös käytännön oikeusistuimissa etenkin naisten kokeman väkivallan kohdalla - ja myös läntisissä 21. vuosisadan demokraattisissa valtioissa vihapuhetuomioiden avulla.


[23]En väitä, että 21. vuosisadan muuttoliikkeet vastaavat 5. vuosisadan eurooppalaisia kansainvaelluksia, mitkä tuhosivat Rooman valtakunnan - vastaavuuden todistaminen jäänee tulevien sukupolvien historiantutkijoiden huoleksi - mutta kategoria, missä pahanteko tuomitaan, on sivuseikka. Pääasia seksuaalirikosten vähentämiseksi konfliktialueilla olisi, kuten the Economist artikkelissaan kirjoittaa, että seksuaalinen väkivalta kriminalisoitaisiin kaikkialla, ja että väkivalta- ja raiskausrikosten uhrit saisivat oikeuden hakea apua ("..The most basic condition for cutting sexual violence during conflict is to make it illegal everywhere and ensure that all victims, including refugees and displaced people, have the right to seek help. .." The Economist, Jun 14th 2014, katso linkki edellä).


[24]On huomattava, että uusissa sodissa väkivaltaa saatetaan kohdentaa etnisin ja kulttuurisin perustein (Kaldor 2007, 2012, 2013; Carnegie Comission 1997). Organisoidussa poliittisessa väkivallassa siviileihin kohdistuvalla yksipuolisella väkivallalla on keskeinen merkitys. Siviileihin kohdistuvalla yksipuolisella väkivallalla tarkoitetaan erityisesti kansanmurhaa ja muita laajamittaisia ja vakavia ihmisoikeusloukkauksia (Human Security Report Project/HSRP 2012, 198).


[25](Maahanmuuttajanaisen) voi olla vaikea ymmärtää, Suomenkin osalta, että avunhakeminen on laillista - kun edes rikoksesta puhuminen ei ole laillista.




LÄHTEET:
Palosaari, Anu (2014), "EDIT: Yle valehtelee maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista", Anu Palosaari (blogi). Anu Palosaari. 20. elokuuta 2014. http://anupalosaari.blogspot.fi/2014/08/edit-yle-valehtelee-maahanmuuttajien.html ,  luettu: 20. 9. 2014.

Palosaari, Anu (2014), "Taistelijanimellä Abu Mansuur Somali", Anu Palosaari (blogi). Anu Palosaari. 12. kesäkuuta 2014. http://anupalosaari.blogspot.fi/2014/06/taistelijanimella-abu-mansuur-somali.html , luettu: 14. 9. 2014.

Palosaari, Anu (2014), "Tuomiolauselmasta", Anu Palosaari (blogi). Anu Palosaari. 7. heinäkuuta 2014.
http://anupalosaari.blogspot.fi/2014/07/tuomiolauselmasta.html , luettu: 14. 9.  2014.


Palosaari, Anu (2014), "Tässä teille monikulttuurin ihanuutta", Anu Palosaari (blogi). Anu Palosaari. 19. huhtikuuta 2012. http://anupalosaari.blogspot.fi/2012/04/tassa-teille-monikulttuurin-ihanuutta.html , luettu 20. 9 . 2014.

Pirkanmaan KäO (13. 2. 2014), tuomio 14/107074 Os. 4 Asianumero R 13/6335. Saatavissa <https://docs.google.com/file/d/0By-cYtRJkc6rcHFHeXRlNVJNck1sR3Y5SmhuRi1XTDZ0Wms4/edit>, luettu 20. 9. 2014.

"Sexual violence in conflict. Drawing a line." Uutinen. The Economist  Jun 14th 2014. Saatavilla <http://www.economist.com/news/international/21604196-growing-efforts-protect-civilians-rape-and-sexual-assault-combatants-drawing> , luettu 20. 9. 2014.

The National Interest (summer 1989), The end of history. Francis Fukuyama. Saatavilla <http://www.wesjones.com/eoh.htm>, luettu 20. 9. 2014.

"What's gone wrong with democracy and how to revive it."  Essee. The Economist March 1st - 7th 2014. Saatavilla <http://www.economist.com/news/essays/21596796-democracy-was-most-successful-political-idea-20th-century-why-has-it-run-trouble-and-what-can-be-do>, luettu 17. 9. 2014.

Wikipedia (Sivua on viimeksi muutettu 9. syyskuuta 2014 kello 02.47.) Kansainvaellusaika. Saatavissa <http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainvaellusaika > , luettu 20. 9. 2014.

Wikipedia (This page was last modified on 24 August 2013 at 06:26.),  New warsSaatavissa <http://en.wikipedia.org/wiki/New_wars> , luettu 20. 9. 2014.

Wikipedia (Sivua on viimeksi muutettu 16. heinäkuuta 2014 kello 14.26.), Vandaalit. Saatavissa <http://fi.wikipedia.org/wiki/Vandaalit> , luettu 20. 9. 2014.


KIRJALLISUUS:

Ward-Perkins, Bryan ( 2005), The Fall of Rome and the end of civilization, New York; Oxford University Press.